fredag 18 juli 2008

Koppar is crossing borders!







Japp. Nu bär det av till Nordens paradis. Till lillebror. Till skidgudarnas hemland. Till EU vägrarna. Till fjodarna. Men framförallt. Till Fleksnes hemstad.



I min saknad efter äventyr spontanköpte jag en enkelresa. Jag vet inte om jag återvänder. Dom har ju olja där. Det borde jag kunna nyttja på något sätt. Jag har ju alltid velat bli undervattens-svetsare på en sådan där oljerigg. Hur mycket utbildning kan det krävas? Det sägs ju att undervattens-svetsare är det farligaste yrke man kan ha. Det är något för mig. Att leta efter minor och sådana ynkryggsaktiviteter är ju bara så "lame".



Koppar in Oslo. Det kommer att bli succé. Jag känner det på mig. Norrmännen förstår mig på ett sätt som ni svenskar aldrig kommer förstå. Jag är för glad för buttra Sverige. I Norge är allting alltid "kämpebra" och "dejligt". Därför lämnar jag er.






Noe ber dä av. // Koppar



Inga kommentarer: