lördag 28 mars 2009

Ett litet moment som stör mig lite

På Facebook (eller var som helst egentligen) lägger folk upp bilder med rubriken "Från förr". I min värld, där jag bor, där betyder ordet "förr" det förflutna, d.v.s. en tid som varit. Och alla foton som finns måste därigenom kunna appliceras i ett "Från förr" album. Nu kanske det råder något sorts konsensus människor emellan, men jag vägrar att acceptera något dylikt. Vill man ha ett "Från förr" album får man fan i mig döpa skiten till "sommaren 93" eller "99 - 04" eller något i den stilen.





Bild 1 och 2: Byggnader som byggts...förr.






Jag vet, jag vet, man är en tönt om man stör sig på sådana här saker och jag brukar normalt inte göra det. Men nu har jag sett ett flertal och dessutom är jag trött. Till detta kan tilläggas att min far tog hela "earth hour" grejen på ett alldeles för stort allvar. Jag dels tvingades till att a) plugga med stearinljus, b) gå på toa med stearinljus och c) tvingas vara med folk som tar "earth hour" på allvar.

/K-Par

2 kommentarer:

Koppar&Bark sa...

Jag vill tillägga att uppmärksamma den stilistiska skönheten i inlägget. Magnefikt *fransk fingertoppskyss*

j1 sa...

Din far var magnIfik som tog earth hour på allvar ;)