lördag 28 mars 2009

Aftonbladets kuklöshet

Förra veckan publicerade Aftonbladet en lista med "kändisars" högskoleprovsresultat. I den listan var kronprinsessan Victorias framtida livvakt med, Daniel Westling tror jag hans namn var. Men nu, en vecka senare, är hans namn borttaget. Är det bara jag som anar ugglor i mossen här? För jag ska inte hymmla om att Daniels resultat på detta prov var av en sällsynt usel art. Kan det vara så att Tarras har ringt ett anonymt samtal till Aftonbladet, eller är det möjligen så att denna Westling (vessla) har skickat en av sina gympolare till tidningen. Troligen får vi aldrig veta, men - "the truth is out there".

Noterbart 1 är) att löjlen Henrik Johnsson fick mer poäng än coolkillen Broni.

Noterbart 2 är) att nysvenskarna verkar hamna runt samma poäng. Vera -Zavala, Bah, löjl-Nujen och De Paula hamnar alla på 1.1 - 1.2. Bäst av nysvenskarna blev Ola Salo och David Batra, båda 1.3.

http://www.aftonbladet.se/temahogskola/article4604924.ab

//It ain't cool, if it ain't Koppar!

6 kommentarer:

Anonym sa...

När blev Ola Svensson a.k.a. Ola Salo nysvensk?

Anonym sa...

Ola Salo kommer ifrån Finland. Jag gillar dessutom inte din ton.

Anonym sa...

Dessutom är väl ingen av dom nämnda nysvenskar?

//Jazz

Anonym sa...

Rolf Ola Anders Svensson föddes 1977 i Avesta. 1996 bytte han efetnamn till Salo.

Anonym sa...

Ola Salo är tydligen brorsa med Tommy Salo och pyssling med Salomon Burke. Solomon Burke föddes 1940 i Philadelphia. Han bytte inte efternamn utan har alltid gått under epitetet Burke. Hur nysvenskt är det?

Koppar&Bark sa...

Vad är detta? Kritik? Jag förstår just nu ingenting.